Partner serwisu
Pasażer i linie lotnicze

Icelandair wycofa pasażerskie boeingi B767 do końca 2029 r.

Dalej Wstecz
Data publikacji:
24-05-2025
Ostatnia modyfikacja:
24-05-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER I LINIE LOTNICZE
Icelandair wycofa pasażerskie boeingi B767 do końca 2029 r.
fot. Flickr.com / Mark Bess
Do końca 2029 r. Icelandair wycofa z eksploatacji pozostałe trzy pasażerskie boeingi B767-300ER. Islandzki przewoźnik nie planuje użytkowania szerokokadłubowych samolotów pasażerskich po tym terminie, powiedział Bogi Nils Bogason, prezes Icelandaira, podczas kwartalnej konferencji przewoźnika poświęconej wynikom finansowym. O sprawie informowały zagraniczne portale, w tym ch-aviation.com.

Szef islandzkiej linii podkreślił, że decyzja została podyktowana zdolnością przewoźnika do obsługi swojej siatki połączeń wąskokadłubowymi samolotami nowej generacji. Icelandair obecnie obsługuje trzy A321neo LR, a cztery kolejne są w trakcie realizacji. Linia planuje również rozpocząć dodawanie 13 A321XLR wraz z początkiem 2029 r.

- Niedawno zakończyliśmy przegląd naszej przyszłej strategii dotyczącej szerokokadłubowych samolotów. Naszym wnioskiem jest wycofanie tych maszyn w ciągu najbliższych lat i skupienie się na rozwijaniu wydajnej floty samolotów wąskokadłubowych. Przewidujemy, że 2029 r. będzie ostatnim rokiem, w którym Icelandair będzie obsługiwał samoloty pasażerskie B767 — poinformował Bogason.

Obecnie trzy użytkowane B767 mają średnio 26 lat. Zostały wprowadzone do floty Icelandaira w latach 2015-2016. Każdy z nich może pomieścić 262 pasażerów, w tym 25 w klasie biznes. Dwie maszyny są własnością Icelandair Group, podczas gdy trzecia jest leasingowana od firmy AerCap. Wszystkie trzy B767 pierwotnie były dostarczone do linii Air New Zealand w latach 1997 - 1999.

Icelandair wykorzystuje szerokokadłubowe samoloty na kilku trasach do Stanów Zjednoczonych i Europy, z których większość trwa do około sześciu godzin lotu. Najdłuższa trasa obsługiwana obecnie przez B767 to trasa z lotniska Keflawik do Seattle, której zaplanowany czas lotu wynosi około ośmiu godzin.

Flota Icelandair

Boeingi B757, B767 i B737 MAX będą nadal trzonem floty Icelandair w nadchodzących latach. Linia ma udaną współpracę z Boeingiem od dziesięcioleci, a samoloty te były kluczem do sukcesu Icelandair w przeszłości. Do końca tego roku przewoźnik będzie w pełni korzystać tylko z floty amerykańskiego producenta, ale po pierwszych dostawach A321LR i wdrożeniu ich na siatkę połączeń spółka będzie eksploatować mieszaną flotę złożoną z samolotów Airbusa i Boeinga.

Obecnie flota linii składa się z 48 samolotów: trzech airbusów A321LR, 17 boeingów B737 MAX 8, czterech B737 MAX 9, 11 B757-200, dwóch B757-300, dwóch B767-300F, trzech B767-300ER, trzech De Havillandów Canada Dash 8-200 oraz trzech Dash 8-400. Przewoźnik oczekuje na dostawę 18 samolotów: 13 airbusów A321XLR, cztery A321LR oraz jednego boeinga B737 MAX 8.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Leonardo: Austria potwierdziła zakup 12 samolotów M-346FA

Biznes i przemysł

Leonardo: Austria potwierdziła zakup 12 samolotów M-346FA

Piotr Bożyk 24 maja 2025

Air Europa odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni zbudowany MD-83 wrócił do latania

Biznes i przemysł

Ostatni zbudowany MD-83 wrócił do latania

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Dwucyfrowe wzrosty i rekordowy kwiecień w Icelandair

Pasażer i linie lotnicze

Dwucyfrowe wzrosty i rekordowy kwiecień w Icelandair

Rafał Dybiński 11 maja 2025

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Biznes i przemysł

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Rekordowy marzec w Icelandair. Rezerwacje na lato wyższe niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Leonardo: Austria potwierdziła zakup 12 samolotów M-346FA

Biznes i przemysł

Leonardo: Austria potwierdziła zakup 12 samolotów M-346FA

Piotr Bożyk 24 maja 2025

Air Europa odebrały pierwszego boeinga B737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Ostatni zbudowany MD-83 wrócił do latania

Biznes i przemysł

Ostatni zbudowany MD-83 wrócił do latania

Mateusz Kieruzal 23 maja 2025

Zobacz również:

Dwucyfrowe wzrosty i rekordowy kwiecień w Icelandair

Pasażer i linie lotnicze

Dwucyfrowe wzrosty i rekordowy kwiecień w Icelandair

Rafał Dybiński 11 maja 2025

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Biznes i przemysł

Koniec ery B757-300 w Icelandair

Mateusz Kieruzal 30 kwietnia 2025

Rekordowy marzec w Icelandair. Rezerwacje na lato wyższe niż przed rokiem

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5